Be Achiever!!


Yesterday, I and friends (FIKA, IKA, MARTHA, IRFANNI, PUTRA, and NURMA) attended in a seminar about "Motivation Training: Find your Purpose HERE" by FORBI FISIP UI.. and one of speaker is a motivator senior and an author "THE ACHIEVER". He is Mr. Haryanto Kandani..



How an amazing seminar that I've ever attended..

Mr. Haryanto Kandani said that

"once you believe, you will trigger the power to find a way to achieve it" it means.. keyakinan seseorg akn mempengaruhi tindakan dan seberapa banyak potensi pribadi kita mengalir. Jika kita percaya sesuatu dapat dicapai, maka kita akan berusaha habis-habisan untuk membuatnya terjadi. Walaupun dalam proses pencapaian kita akan menemukan banyak kendala, namun keyakinan kita akan mendorong kita untuk mengubah setiap kegagalan menjadi umpan balik dan mengubah strategi kita sampai mendapatkan hasil yang kita inginkan. Jika kita telah mendapatkan hasil yang hebat, ini akan memperkuat keyakinan yang memberdayakan kita lagi dan lagi..

"STOP COMPLAIN and BE GRATEFUL"

"Jika Anda lahir miskin itu bukan salah Anda, tapi kalau Anda mati miskin itu baru salah Anda"

"Saat Anda mengerjakan sesuatu yang selaras dengan passion Anda, maka motivasi dalam diri Anda akan menjadi otomatis, namun jika Anda melakukan suatu pekerjaan tidak sesuai passion anda cobalah untuk mencintainya, karena kekuatan terbesar dalam pencapaian kesuksesan adalah kekuatan CINTA"

In the last part.. He played one video that made I and my friends cried..the video about power of a father's love for his son..

Check this out the video..





So, to be an achiever let's start from ourselves..

say بسملة, smile, and do anything you want to do, just believe yourself and get your achievement..

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Administrasi Negara??

This is a story about my beloved of English which began of a hatefulness..

Alhamdulillah.. Akhirnyaaa Saaaahh jugaa :D